Praktische informatie

CORONA UPDATE: 

Om de veiligheid van onze klanten maximaal te garanderen nemen we als toeristisch verhuurkantoor minutieus extra voorzorgsmaatregelen. Dit op basis van het protocol dat voor de sector is afgesloten en is gepubliceerd op de website van het Agentschap Toerisme Vlaanderen. We geven onze klanten graag wat meer tekst & uitleg over de wijze waarop we de veiligheid verhogen, zodat eigenaars met een gerust hart kunnen verhuren en toeristen kunnen genieten van een zorgeloze vakantie. Vergeet daarbij niet dat je ook zelf veel kan doen om extra garanties in te bouwen, door de social distancing en de basishygiëne te respecteren en de overheidsrichtlijnen goed op te volgen. Een vakantiewoning biedt op dat vlak heel wat voordelen. Je beschikt immers als toerist over je eigen kookgelegenheid en bent niet aangewezen op gemeenschappelijke eetplaatsen of de horeca. De vakantiewoning is tijdens het verblijf jouw stekje, weg van huis en met gezonde zeelucht. Daar kan je perfect, even weg van huis, de social distancing respecteren en van een zorgeloos verblijf genieten.

Let op: tijdens de corona-maatregelen zijn er geen donsdekens, matrasbeschermers en kussens aanwezig in de vakantie panden. 

Bij boekingen & aankomst gelden volgende maatregelen: 

- Al onze contacten met jou zullen bij voorkeur digitaal verlopen. Dat geldt zowel voor boekingen/reservaties, als voor eventueel belangrijke documenten,

- Ook de ontvangst en het deponeren van sleutels worden maximaal contactloos georganiseerd, door bvb. te werken met sleutelkluisjes, een sleuteldepotplaats. Weet ook dat sleutels altijd zorgvuldig ontsmet worden en dat onze medewerkers de grootst mogelijke voorzichtigheid hanteren (werken met handschoenen, …)

- Moet je fysiek bij ons op kantoor zijn, dan zul je zien dat daar strikte veiligheidsvoorschriften gelden. De ontvangstruimte is ingericht met beschermingsmateriaal (zoals plexiglas, mondmasker, ontsmettingsalcohol, …), waardoor zowel jij als onze medewerkers maximaal beschermd worden. We laten ook niet meer personen toe dan 1 per 10m² en voor maximaal 30 minuten.

- Je zal zien dat de veiligheidsvoorschriften overal zeer duidelijk geafficheerd zijn, zowel in het kantoor als in de vakantiewoning. Ook daar zal je wat meer toelichting terugvinden.

- Betalingen gebeuren zoveel mogelijk via overschrijving i.p.v. op kantoor. Cash betalen is ten stelligste afgeraden. Elektronisch betalen via bancontact kan desnoods. Weet dan dat het toestel na elk gebruik ontsmet wordt. 

 

Tijdens uw verblijf:

- In de vakantiewoning zal je extra informatie terugvinden betreffende een aantal aanbevelingen die we aan onze klanten willen meegeven. Deze gaan inzonderheid over het belang van goede ventilatie, de handhygiëne en een dagelijks schoonmaakrondje om de veiligheid hoog te houden.

- Weet dat de vakantiewoning voorzien wordt van voldoende hulpmiddelen om de hygiëne te handhaven.

- Het gaat dan inzonderheid om: antibacteriële handgel, ontsmettingsalcohol, keukenrol, spons, vaatdoek en dweil.

- Dit materiaal wordt per huurperiode vernieuwd.

- Bed- en badmatten zijn niet toegestaan; tenzij deze telkens gewassen worden op de aangewezen temperatuur. 

 

Bij vertrek:

- Ingevolge corona zal er veel vaker samengewerkt worden met schoonmaakfirma’s, teneinde te garanderen dat de schoonmaak op de meest zorgvuldige wijze verloopt. Zo zorgen we voor zekerheid voor zowel jezelf (wanneer je de vakantiewoning betrekt) als de volgende huurder.

- We doen dit in deze uitzonderlijke omstandigheden met het specifiek doel om de veiligheid te garanderen. In deze zijn we door de context gedwongen te vragen om solidariteit met de vorige en de volgende huurder. 

 

Aanbevelingen bij het schoonmaken:

- Was je handen grondig voor en na elke schoonmaakbeurt.

- Tijdens het schoonmaken wordt er grondig geventileerd.

- Eerst schoonmaken en dan ontsmetten. 

- Er wordt extra aandacht besteed aan oppervlakten die vaak worden aangeraakt.

- Gebruik wegwerphandschoenen bij het schoonmaken van de vakantiewoning en raak het gezicht niet aan.

- Veeg je stofzuiger na elk gebruik ook af met ontsmettingsmiddel.

- Tijdens het poetsen wordt water en zeep gebruikt.

- Het gebruikte poetsmateriaal met name vaatdoek, spons en dweil worden per vakantiewoning vernieuwd. Het gebruikte materiaal wordt weggegooid.

- Na het poetsen worden de wegwerphandschoenen weggegooid en worden de handen goed gewassen. Hierbij worden de oppervlaktes ook echt nat gemaakt. Handvaten van kasten, deurklinken, werkblad, tafel, lichtschakelaars, afstandsbediening tv, worden hierbij niet uit het oog verloren. 

 

RESERVATIE VAN UW BOEKING

U kan per pand een reservatie plaatsen voor de gewenste periode. U boeking is definitief als u een huurcontract via mail van ons ontvangt samen met een afzonderlijke mail met de betalingsinstructies.
Wij vragen altijd om een voorschot te betalen binnen de 8 dagen, indien de boekingsdatum minder is dan een maand voor aankomst vragen wij om de volledige som te betalen.

Bij de reservatie wordt altijd een waarborg van €250 gevraagd.  Dit wordt u maximum 6 weken na de afrekening aan u teruggestort min het verbruik van water, gas en/of elektriciteit. We verwachten natuurlijk dat het pand proper wordt achtergelaten en dat er geen schade werd aangebracht.  

ANNULATIE

Bij annulatie van uw boeking gelden volgende annulatievoorwaarden:

  • Bij annulering binnen de maand na het afsluiten van het contract: 20% van de verblijfsprijs
  • Bij annulering tussen de maand na afsluiten van het contract en 90 dagen voor aankomst: 50% van de verblijfsprijs
  • Bij annulering van de 90ste dag tot de 31ste dag voor aankomst: 75% van de verblijfsprijs
  • Bij annulering van de 31ste dag tot de dag voor aankomst: 95% van de verblijfsprijs met geldig bewijs van overmacht   
  • Bij annulering op de dag van aankomt of later: de volledige verblijfsprijs met geldig bewijs van overmacht

Bij ons kan u altijd op het moment van reservatie ook een annulatieverzekering aangaan. Vraag gerust naar onze voorwaarden. De annulatieverzekering dient genomen te worden bij het aangaan van het contract, nadien kan dit niet meer. 

Let op: bij pandemie of negatief reisadvies kan er geen beroep gedaan worden op de annulatieverzekering, deze dekt dit niet. Er wordt in deze situatie gewerkt met een voucher voor een volgend verblijf. 

AANKOMST EN VERTREK

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?
Aankomst kan tussen 15u & 17u. De sleutels dienen altijd op gehaald te worden op ons kantoor gelegen in Albert I laan 274, 8620 Nieuwpoort. Dus niet op het adres van het gereserveerde pand.
Uitchecken kan tussen 9u & 10u op de dag van vertrek, de sleutels dienen terug te worden afgegeven op ons kantoor.

Wat als uw aankomst of vertrek buiten de kantooruren valt?
Laat gerust iets weten, wij leggen de sleutels klaar in een nachtkluisje waarvan u dan de code ontvangt.
Bij vertrek na de openingsuren vragen wij uitdrukkelijk om de sleutels onder gesloten omslag in de brievenbus aan ons kantoor te deponeren. Het is wel altijd belangrijk dat u ons dit schriftelijk meedeelt.

Schoonmaak
De eindschoonmaak is in de huurprijs inbegrepen indien de reservatie langer is dan 5 nachten. Indien er korter wordt geboekt dan vragen wij u om de eindschoonmaak zelf te voorzien of om vooraf de poets te reserveren mits betaling.
De prijzen van de eindschoonmaak varieert per pand.

Let op: tijdens de strenge corona maatregelen mag de huurder niet meer zelf instaan voor de schoonmaak en dient te huurder akkoord te gaan dat de poets door een professionele schoonmaakploeg wordt gedaan. 

Wat dien ik zelf te voorzien?
Bedlinnen en handdoeken zijn in het appartement niet voorzien om redenen van hygiëne. Deze dient u zelf mee te brengen of kan u via ons kantoor huren.
Indien u dit wenst te huren vragen wij een reservatie vooraf en niet op de dag van aankomst.

Let op: tijdens de corona maatregelen dienen de huurders zelf hun donsdekens, kussens en matrasbeschermers mee te brengen, naast het gewone bed- en badlinnen en dit uit voorzorgsmaatregelen tegen de bestrijding van COVID-19. 

Er kan wel een corona pakket aangekocht worden met wegwerp matrasbeschermer en wegwerp donsdekens. Voor een dubbel bed bedraagt de prijs €12 en een enkel bed €8. 

PARKEREN IN NIEUWPOORT
Hier verwijzen wij u graag naar het parkeerbeleid in Nieuwpoort: http://www.parkingpartners.be/
Om zonder zorgen aan te komen voor u vakantie bieden u graag ook garageboxen en parkeerplaatsen aan. Vraag gerust naar onze mogelijkheden.

HUISDIEREN
Er zijn panden die uitdrukkelijk huisdieren verbieden, wij vragen dan ook als u uw huisdier meeneemt naar zee om een pand te kiezen die een huisdier toelaat.
Teneinde misverstanden te voorkomen vragen wij wel om telkens uw huisdier te vermelden bij uw reservatie. Wij rekenen €25 per huisdier per week aan.
Wanneer wij moeten vaststellen bij de controle dat er een huisdier heeft verbleven in het pand zonder toestemming of vermelding dan rekenen wij een schadevergoeding aan van €75 teneinde de hygiëne van de volgende huurders en eigenaars van het pand te respecteren.

PROBLEMEN
Merkt u bij aankomst problemen in het appartement of zijn er zaken waarvan u niet tevreden bent dan vragen wij om ons dit binnen de 24u schriftelijk te melden.
Bij dringende problemen na onze openingsuren mag u gerust ons contacteren op volgend telefoonnummer: 058 23 55 22.

VERLOREN VOORWERPEN
Mocht u na vertrek merken dat u zaken bent vergeten in het pand dan vragen wij dit ons te melden binnen 24u na vertrek. Wij kunnen het verloren voorwerp ophalen in het pand en u opsturen (kosten worden in vermindering gebracht van de waarborg).

PRIJZEN
Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele type/prijsfouten op onze internetsite. Vraag steeds naar de juiste voorwaarden.